lördag 29 juni 2024

1/2 dag på akut infektion.

1/2 dag på akut infektion ....
I väntan på, vad göra nu...

Som började 240627, så här ..bild igår 28/6 vätskande myggbett troligen....
Och såg även ut så här igår 240628, fick feber ....svällde upp...försökte med alsolomläggning...varmt...så idag åkte vi in....
I väntan på provsvar....
Prover jag aldrig sett de tagit förr....flera stora rör för odling
Med dåligt immunförsvar så... blivit stucken av myggor, troligen....så bredspectrum:  Herazelin 1 mg x3x10, och blir någon försämring får jag komma direkt till infektion...Skulle ta 1 tabletten direkt...
En vän nämnde att I år ska tydligen myggen vara extra besvärliga...och....aha..Kanske är det så...

Den läkare som såg över mig på infektion skulle skriva med tanke på min bror, hjärtstopp vid 40 mm perikadvätska, op bort hjärtsäck 2019...att en reumatolog skulle titta på mig då jag hade 21 mm 2023 vid 2 tillfällen under hösten då.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan