fredag 7 juni 2024

HUVUDVÄRK....igen...

Blodtryck ovan kl 06.23 vänster arm, och kl 06.24 höger arm nedan.

Vaknar denna morgon med huvudvärk igen, det händer ibland, den senaste tiden...Jag brukar aldrig ha huvudvärk. Jag brukar säga det händer jag får ta en Alvedon 1-2 gånger per år.
Men sedan 3 covid i jan 24, så var blodtrycket upp och ned jan till mars, sedan har det planat ut och jag mäter bara när något känns konstigt i kroppen. Så i tidig morgon har jag så konstig huvudvärk, jag har åxå shoset jag fått i år på höger öra...Tidigare bara vänster som de utrett, och jag funderar kan de ha ett samband med covid nr 3, högt blodtryck ...Det är som jag hör pulsen...men som shos i höger nu åxå.
Har kontaktat flera öronläkare, men samtidigt funderar jag då jag äter Eliquis blodtunnande.....hursomhelst de hänvisar vc....
Jag har upplevt mig haft lite mer ork, några dagar...gått lite längre...

28/5 8772 steg 
29/5 2317 steg 
30/5 5492 steg
31/5 5747 steg
1/6 5776 steg
2/6 3089 steg
3/6 9747 steg
4/6 6519 steg 
5/5 7299 steg 
6/6 8847 steg 

Och de dagar jag gått kortare har varit dagar med mindre ork.
Men som vi ser av tiden 3/6-6/6, så har orken mer funnits....
Jag använder mig av Samsung healt, Lifesum, sedan många år, där jag la in kost och var jättenoga...Har även haft perioder med 5:2 genom åren...och hållit på med utrensning. Jag vet jag behöver ta tag i vikten, PREDIABETES.....

Ska även tilläggas blodtrycket jag mätte ovan, gjordes efter mer än 5 min i vila, efter jag varit upp på toa.
Och nu ca 20 min efter Alvedon har huvudvärken gett vika...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan