tisdag 26 mars 2024

Väntar på MINA SEM PENGAR FÖR FLERA ÅR...& DIETIST IDAG

 Så trött jag blir....Efter sjukersättningen gick igenom...

Skulle få ut pengar...mina sparade sem pengar igår enligt lönespec in på mitt konto...Kom inga...Kom inga på fm..mejlade fack ej kommit....så kom 3 brev med bet avi i alla 3 med en avgift på 69 kr per avi....Jag ska betala för att lösa ut mina sparade sem dagar....

Jag arg...mejlade fack..inte ok de har ju mitt lönekonto....

Och mejlade löne...citat ..."Hej 

Väntar på löneutbetalning på mitt lönekonto kom inget igår, inte idag, som skulle kommit igår 240325, varför finns ingen lön på kontot..?????

Varför skickar ni 3 olika avier, med uttagningsavgift 69 kr per avi, vad är detta, jag har ett lönekonto hos er betala till? 

Det är inte ok att jag ska betala för att få ut mina pengar.

Skickar vidare till kommunal för kännedom " /// slut citat...

Undra om man kan gå in på sin bank och höra, kan jag ta det den vägen....

Det var presdbyrån, 7eleven, svisch för hämta ut...

Fick svar fack ..skulle skicka vidare till en annan för hjälp ....bra....

DIETIST

Så har jag fått lite tips att äta på ett bra sätt...inget jag visste förrut ...förutom välja annat än jasminris...

Citat journal 

240221 Blodsocker fastande 6,4 och HbA1c på 42. Faller inom kategorin prediabetes. Får bokas till dietist i första steget. Brev till patienten och RP-lapp till dietist.

240326" ÅTGÄRDER

Information
Lämnat muntlig och skriftlig information om:
Kostråd vid diabetes
- Tipsar om bättre alternativ till jasminris. T.ex. Parboiled ris, matvete, bulgur råris.
- Råder att minska intag av godis och fikabröd till max 2 ggr per vecka
- Vara lite försiktig med torkad frukt pga. mer koncentrerat innehåll av socker
- Välj gärna nyckelhålsmärkt bröd
- Följ gärna tallriksmodellen och sikta på att fylla halva tallriken med grönsaker.
Planering
Uppföljning
Återbesök
Om 1 år med prover inför

ADMINISTRATIV INFORMATION

Diagnos & åtgärdskod
R730B-Diabetes, latent (prediabetes)-Huvuddiagnos
DV143-Kvalificerat rådgivande samtal om matvanor (i)-Åtgärd"// slut citat 

Fick veta idag : Blodsocker fastande 6,4 och HbA1c på 42 - MEN OM BLODSOCKER FASTE ÄR 7 2 GGR SÄTTER MAN IN METAFORMIN LIKA OM HbA1c är 47....och jag har ju det i släkten.

Efter lap galla op aug 21 tog jag tag i min covid vikt, jag gick upp 15 kg de 3 första månaderna, och ytterligare 5 kg fram till gallop. Jag blev sjuk 14/3-20. Iaf jag lyckades då gå ned 20 kg på ett år...så det ska väl gå nu med, försöka gå ned till 76 kg som han rekomenderade...

Vikt idag i Lifesum....bild ovan...

 Uppdateras 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan