måndag 25 mars 2024

AKUTEN IGEN DÅ...


 Akuten igen, efter kontakt med 1177 igår, så rådde han mig åla in om det blödde ogen från hemorojderna. Det hade blött igen, fredag och lördag också i dag igen men mindre...
Han sa allt var bra...frågade om då jag känner mig få springa och kissa ofta...så sa dr att det provet var bra...men sa jag...Jag har inte tagit något urinprov...

Kollar låga provsvar 

2024-03-24 21:51 vB--Oxygenmättnad(PNA): 46%

vB--Laktat(PNA)SAKNAR VERIFIERAD NPU-KOD
Resultat: 0,4 mmol/LGraf
Referensintervall: 0,8-2,0

?????

Kontaktade lungmottagningen som sa jag var inte avslutad helt när de utredde mig ...

Fick svar citatHej ! du får vända dig till din vårdcentral med dina frågor. Du är avslutad hos oss sedan 22-12-13. Vårdcentralen får återkomma med en ny remiss om de tycker det behövs.

Med vänlig hälsning"//
Svarade: " SSK Lung- och allergimottagningen Tack för svar, men jag var inte avslutad helt, sa lungläkaren efter utredning, så därav min fråga, då blodgas var lågt liksom provet jag nämnde. Det är synd att Uppsala inte har en post covid mottagning så vi kan få rätt hjälp.. Vi kastas bara runt i vården från det ena till det andra. Det kan ju inte vara rätt när värdarna ligger så lågt... Jag har haft covid 3 gånger...och något är riktigt fel... Vi får se, vad vc läkare säger... Tack snälla för svar iallafall..."//...
Pratade med vc och ssk ifrågasatte provet, om läkaren på akuten inte ser fel ...men sa jag berättade om hur han förväxlade mig med någon, och är proverna ok, om det behövs ses över kan de återkomma....lämna gärna min fråga till dr...hon skulle prata med honom..Jag vet ju sedan tidigare om psykologisering...
Tidigare akutbesök för blodtryck efter 3 omsmitta covid 240123 in med ambulans när bltr och pulsen drog iväg så efter knip i hjärtat...240131 åkte in själv pga tryck över bröst och högt blodtryck

Det kom ingen återkoppling från vc.....ser ingen logg i min journal idag....

Lungmottagningen svarade mig igen: Hej ! har man inte återkommit inom ett år sedan man avslutats så måste man återkomma på ny remiss.  Hoppa du får hjälp via vårdcentralen annars kan du skriva en egen vårdbegäran via 1177.

Med vänlig hälsning

BLODGASTOÖKNING VID ANDNINGSPROBLEM - 

Uppdaterar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan