måndag 4 mars 2024

Telekontakt i em efter 24 h bltr

 Varit ut på lite längre promenader i helgen. Igår söndag över 7100 steg, det kändes rätt ok.

Inte mätt bltr så mycket, inte kännts det behövts, men i går morse mätte jag  och då var bltr högt efter jag klätt på mig...

I morse vid 04 vaknade jag av hur puls och bltr höll på, jag mätte inte. Men vid 06.50, kändes rätt ok...då visade bltr i bild nedan...

Men syresättningen ligger ju lågt...
Jag tror det kommer vara svårt ge mig någon bltr medicin...då det ibland är högt...och ibland ligger lågt....men vi får se vad min dr säger i em.....och vad han säger om mitt förhöjda blodsocker ...
Ska fråga åxå om värken vänster sida under revben....Igår morse gjorde det jätteont som vid mjälthugg typ....funderar själv om jag kanske hostat av något revben...eller om jag kan nu när jag börjat orka lite mer, promenerar längre....Vi testade ju utegymmet ytterst försiktigt häromdagen....Kanske ovana muskler....
Och viktuppgång......hm covid igen...för mycket choklad.....hm...vad är det som händer i kroppen....
Enligt 24 h bltr låg det inom ramen för helt ok bltr. Han frågade om vår bltr mätare, men den är ju bara något/ra år.....om jag kanske mäter för ofta och blir stressad av det....
Nu upplever jag som så många andra med postcovid beskrivit att vården börjar psykologisera....
Nej ALDRIG NÅGOT ÄR/ HAR VARIT RIKTIGT FEL...MED BLODTRYCKET OCH PULS....
Funderar ÄR DET AV COVID, VACCIN, eller känna det inte lika bubbligt i magen länge av att vi satt ut valaciklovir och att jag nu bara tar 1/2 påse Laximyl....
Som sagt det känns hursomhelst bättre nu över hjärtat..
Jag har orkat gå lite längre promenader de senaste dagarna...
Frågade om mitt lite förhöjda p-glucos kunde ha med covid att göra, men troligen inte, utan kanske arvet men att det skulle nog gå få ordning på med hjälp av dietist...så vi får se....
Vikten var inget som noterades, berättade jag lyckades gå ner de 20 kg jag gick upp i början av covid 2020, jag gick upp 15 kg på 3 mån, och ytterligare 5 kg till fram till lapgallaop i aug 21...men sedan gav jag mig tusan på gå ner de kg igen...och lyckades...se kurvan ovan...
Värk/ ömhet i vänster sida inget som heller noterades.... 


Uppdateras ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan