fredag 15 december 2023

Jobbiga nätter och svar från IVO

 

Igår natt fick jag upp 3 gånger av en sendrag i båda benen nästan samma känsla som vid blodpropp. Första gången var väldigt ont...då kliver jag upp och promenerar runt, till det börjar släppa. De 2 efterkommande gångerna under natten jag klev upp var inte lika intensiva.

Och i natt vaknar jag med mycket slem  rethosta, går upp tar Bricanyl och  Strepsils...Det hjälper inte. Fortsätter hosta, hör hur det tjuter i luftvägarna, tar då 2 olika slemlösande, Bisolvon och sedan Asetylsystein, och mer inhalation och Strepsils. Ove vaknar av hur jag hostar och kämpar...fy så jobbigt det är när det inte går att andas riktigt...får då ta flera kuddar så jag kommer högt med huvudet...och efter någon timme försvinner slemmet...och jag somnar....

Tänker alltid på en farbror vi vårdade på ett boende där jag jobbade med sviter efter covid, han fick inte slemlösande...Jag bråkade konstant om att han skulle få samma som jag fick...han dog sedan...de vårdboende ville inte ge honom kontinuerligt ....skrev avvikelser på det men ...och är det en sådan vård man har att vänta sig framöver...att vi ger inte så går dödsförloppet snabbare...

Fick brev från IVO häromdagen, det som hänt mig var för långt tillbaka i tiden så det prövas ej..Det får inte vara mer än 2 år...

Den 20/13 ringer fk om trygghetspensionen, då får vi se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan