onsdag 20 december 2023

Fk ringt idag

 Skickar mejl till facklig...


Fk har ringt, hon har pratat med försäkringsläkare...Hon ska förorda sjukersättning men inget klart förrän beslut kommer.

Frågar henne om den försäkring som ligger i kollektivavtalet kommunal har som info på sin sida...vad är det för försäkring?

Handläggaren osäker men vi pratar om månadsersättningen via AFA...är det samma?

Hon tycker jag kan ringa AFA och kolla....

Pratat med afa om månadsersättning om inte Alecta betalar ut så ska jag höra av mig till dom då vårdföretaget gått tillbaka till Afa igen,  från Alecta och inte jag flyttats med....Var det detta vi pratade om förrut ...

Ringer Alecta...de ser automatiskt om min sjukskrivning går över i sjukersättning och isåfall jag blir beviljad är det i mitt fall 4900 kr i mån innan skatt men fram till en månad innan jag fyller 65....men säger jag vi 59or går ju i pension vid 66 år....men så är det säger hon....Jag behövde inte skicka in något beslut isåfall men kunde göra det iallafall...
Jag sökte från 1/12-23...FK sa det kan komma ett snabbt beslut....

Kanske något ni på facket isåfall får hålla koll på, om sjukersättningen går igenom, är det skillnade på längd i ersättning, 65 eller 66 hos Alecta kontra Afa... Jag vet inte vad som gäller mot AFA...om det är 66 år..
Men Alecta har fram till månaden innan 65 dvs aug 24 för mig, de betalar ut...

Tänker åxå om det går igenom...så ska jag ju säga upp mig...och isåfall  önskar jag om du har möjlighet följa med...Det finns ju en del innestående semester...är det något mer i allt som hänt mig kontra arbetsgivaren isåfall?...

Fick mejl igår från kommunen på fråga hur det går för dem i att kolla upp hur var det med testning av personal egentligen i mars 2020 hos Råbyvägen och fick kort svar...
Citat 

"Hej!
Jo, jag har haft viss framgång i alla fall..
Räknar med att Du får ett svar denna vecka.

Mvh X"//

Så vi får se då vad de kommer fram till ..
Önskar dig en jättefin jul och ett riktigt gott 2024

Mvh mej



Så...hoppas, hoppas nu....att det går igenom...

Min vän som hjälp mig så mycket, ringde AFA igen idag för att dubbelkolla nu när han fick info häromdagen att vi 59 or skulle få det ändrat från 66 år....
Så skickar han svar.....
Citat " Nu pratat med Afa försäkring. För oss som är född 1959 gäller månadsersättning till månaden innan vi blir 66 år. Har dock Ej hunnit skicka ut information till alla berörda"//

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan