torsdag 24 november 2022

Lungfunktion & Andningsprovektionstest





Det var så jobbigt med lungfunktion och andningsprovektion idag ....Jag var helst slut...Olika typer av lungfunktionstester...läkare var med och följde mig via ekg när jag skulle springa på bandet..hade sele på mig ifall jag skulle ramla ..Jag orkade inte fick be dem dra ner farten....som tur är fick de höra hur jag hostade hostade och hostade... Mitt i lungtesterna

Jag var totalt slut...fick sedan fort in för ny spiometri test ....och sedan ventolin x3 vänta 15 min och så spiometri igen... 

Dr skulle titta mer återkoppla till lung...Det jag fick veta..lungorna rymde 3 liter..Jag var under normalt 77% syreupptagning...så hon da det blir nog fortsätta utredningen på lung...Kanske titta på om luft ligger kvar i lungorna....

Om jag förstod rätt var det ingen skillnad på med eller utan ventolin så på testerna kunde man inte se någon skillnad på med eller utan.

De var inte intresserade av journalerna jag hämtade från Övik från lungsäcksinflamation de inte fann någon orsak till 96...så helsike sjuk jag var då...

De kan du visa på lungmottagningen sa dr.

Så vi får se vad de bedömer när journalen är skriven.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan