söndag 13 november 2022

2 ÅR & 8 MÅN IDAG I LIVET MED PACS

 Idag är det 2 år och 8 mån sedan jag gick hem från kvällspasset, mådde skitdåligt, insåg att det här är något jag inte upplevt förrut...då började livet med PACS/ POSTCOVID. Så mycket som hänt mig under dessa 2 år och 8 mån...och idag lever jag med sviter för livet: kronisk perikardit, blodtunnande resten av livet, kognitiv svikt, tinnitus, ekonomiska följder, vi har måstat flytta pga av det. Avslag på arbetsskada och avslag på trygghetspension bl.a på grund av min chefs handlingar till Afa och FK, den sistnämnda en plan jag inte varit delaktig i....denna stress i min utmattning över vad ska hända mig ....blir jag utförsäkrad igen? Kommer mitt liv bli kortare pga perikadvätskan i hjärtsäcken? På min bror stannade hjärtat vid 40 mm perikadvätska 2006, jag hade 27 i mars 21, han var som  tur var  på sjukhuset då, och de fick igång hans hjärta igen. Honom op de bort hjärtsäcken på 2019. Men kardiologen har inte intresse om ev ärftlighet, eller kolla av hans journal, de avslutade mig, och jag hade så önskat få ställa lite frågor...få veta..bli mitt liv kortare. Jag har önskat det men inte fått den möjligheten.

.....och ja, jag förstår naturligtvis det finns människor som har mycket svårare besvär och att de behöver prioritera....

Första gången jag hade ork att skriva om covid var i maj 2020 HÄR

Årssammanfattning 2020 HÄR

Årssammanfattning 2021 HÄR

HELA BLOGGEN HANDLAR OM POST COVID, och livet med mitt synhandikapp efter jag blev sjuk i covid i mars 2020....

1 års ÖVERLEVNADSDAGEN HÄR 210313

2 års ÖVERLEVNADSDAGEN HÄR 220313

Fb stängde av bloggen efter ett inlägg i jan 2020, inlägget här , de ansåg den stred mot deras comynityregler HÄR , att skriva om mitt synhandikapp och min 10 ögonoperstion. Ytterst märkligt, diskriminerande av människor med funktionshinder, tycker jag.

Jag har försökt kontakta dem flera gånger, få veta, vad är fel, vad kan jag ändra på för att få den delbar igen mot FB och Instagram, men inget svar...öppet brev och försök till kontakt HÄR. Ytterst intressant svar på frågorna......🤔

Men det är helt ok sno profiler av andra, hota och hata på fb..Det ser de inget fel i......åtskilliga standardsvar har kommit i detta när man anmält illa bemötande av andra ...Jag har flera vänner som fått sina profiler kapade, och anmält, men NEJ de aer inget fel i det...INTE ATT DE SOM DRABBATS SJÄLVA ANMÄLER HELLER HJÄLPER.... 

Det är INTE OK, att seriösa människor, stängs av....medan "slödder" får herja fritt....

Funderat ibland kanske skulle inloggningen till sociala medier vara med bankid...för att komma åt alla trollkonton, det finns oräkneliga sådana...



IDAG ÄR DET FARSDAG, VI SKA TÄNDA ETT LJUS FÖR VÅRA PAPPOR SENARE IDAG 


Uppdateras...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan