tisdag 15 november 2022

Influensavaccin & Info om det nya från Covidföreningen

 Då har vi fått influensa -💉för denna❄️☃️.......

Här var det OK ta trots man tagit blodtunnande på morgonen. 

I Uppsala fick man ta vaccin tidigt på fm, vänta 2 h efter sprutan för att ta blodtunnande och förskjuta medicin på kvällen så det blev 12 h enellan...så olika det är...

Vi pratade lite om vad jag lever med idag  i PACS symtom jag lever med. Frågade om de tittat något på Covidföreningens sida, berättade lite om den.


Bollat lite min situation med föreningen...fick lite feedback...de gör ju ett fantastiskt arbete  trots att de också lever med symtom för oss alla som drabbats....

Så fick lite tips...

Och skickade över info till min chef, och facket....citat..

Skickar över den senaste informationen.

Svenska covidföreningen har sammanställt fakta om PACS/ postcovid för närstående, för att öka förståelse, citat " För att du som anhörig, vän, lärare, chef eller kollega ska kunna stödja på bästa sätt har Svenska Covidföreningen tagit fram ett informationsmaterial.."//:


Läkare till läkare kunskapsöversikt, en sida som uppdateras: 


Kunskapsöversikt om symtom och utredning:



Svenska covidföreningen:

Slut citat...

Från chef kom ett kort Tack! 

Skickade även över info om det nya inom covidförenimgen till de på Hörsel och balansmottagnimgen där jag ska träffa psykolog den 23/11 för samtal och se kan KBT vara något för mig..
Pratat med hen åxå när jag fick avslag på teygghetspensionen om ev de kunde titta på min vinglighet..hen skulle ta upp min situation på rond...och fick veta jag kan skicka egen remiss till dem. Så skrivit ihop något kortfattat om mig och det.
Har även skickat över det infot till kuratorn på Döv Blind enheten.

Min rehab kordinator jag haft på vc som var så jättefin och verkligen stöttat mig, gick över i annan verksamhet, tyvärr....
Funderade ett tag på återkoppla med psykologen efter avslaget men tänker avvaktar och se hur den 23/11 blir....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan