onsdag 6 april 2022

REHABKORDINATORN & folksam

 Vilken tur jag har rehab kordinatorn att  bolla mina tankar med.

Bestämde idag jag ska invänta, månaden ut och se när tänker arbetsgivaren höra av sig beträffande arbetsplan. Chef skulle göra plan inom några veckor, mötet var den 28/2.

Jag har ju åxå bett en ombudsman titta på möjligheten bli utköpt. Jag vill fan inte gå tillbaka till en arbetsplats där inte chef bemödar sig fylla i alla frågor till AFA....så vi får se var det tar vägen...hoppas hoppas....

Det har kommit info att de kommer fatta beslut på Folksam åxå om min handskar, sedan jag föll bakåt på kvarglömd vatten 23/6-20 på Coop. Fick sy h arm och fick ont i vänster som alkt eftersom blivit allt mer annorlunda. Kompletterade lite:

"Till handläggare J.....

 KOMPLETTERANDE INFO TILL SKADA

Har ännu återkommande värk i min västra hand, ilar till emellanåt och gör ont i vänster tumme, inemot handen och handled dagligen, men då jag är sjukskriven nu för annat så behöver jag inte belasta handen. Jag följer de råd jag fått när jag fick stöden för natt och dag på Samariterhemmet, för att inte lyfta tungt med handen. Men i situationer när jag måste lyfta något så ilar det till så illa i tumme, hand och handled. Kan säga att värk har tilltagit de senaste månaderna och jag känner även av den knöl som sitter på handled, det trycker mot armen.

I nuläget då det är sådana väntetider för operationer överenskom jag och läkaren Johan Johansson att invänta och se hur det utvecklas med handen, då jag inte behöver använda handen så mycket just nu. Jag tror inte jag skulle klara att jobba i vården, med tunga lyft och förflyttningsmoment med den vänstra handen.

Min man är den som bär tungt när vi handlat eller annat som ska göras. Har inte samma kraft i handen som förut.

 

Bifogar 9 bilder på hur handen ser ut idag och komplettering här." //Slut citat






Fettknöl som känns lite ovan handled...bild ovan....
Skydd/avlastning, natt ovan och dag nedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan