tisdag 12 april 2022

MEDICINER PGA COVID - VIKT

 

Igår 220411 hämtade jag ut dyra mediciner till följd av POSTcovid/ PACS: Eliquis, Symbicort, Waltrex. Har sedan i höstas även Azopt då trycket stigit. Här ett billighetsprepparat, Brinzolamid.
Jag skulle börja om på högkostnadsskyddet så iom det + tandkräm och Stepsils ingefära jag får ta återkommande för hostan gick det på 1921 kr. Jag tar åxå Apotekets HÅR då jag tappat så mycket hår under hösten och det fanns inte där i Boländerna, men de såg det fanns i Sävja, kostnad 2 förp 498 kr...sådana utgifter pga att jag blev sjuk.
Waltrex har jag hemma för att herpes kommer ju tillbaka återkommande.
En jätteinformativ personal på apoteket. Som visste exakt vad det innebär för mig att leva med post covid. Han sa ditt immunförsvar är så påverkat så det är inte konstigt du får så mycket reaktioner på herpes. Han sa åxå herpes kan ge perikadvätska. Det var bättre prata med honom så mycket kunskap Han hade om post covid och vad som kan hända i kroppen.
Han berättade åxå att i mitt fall skulle det vara bra ta bältrossprutorna, då man kan bli såååå sjuk. Berättade då jag tog vaxinet för flera år sedan men ändå fick jag bältros både i aug 2020 och i juli 2021. Han sa det är värt det fast det är dyrt, ca 5-6000 kr. Ska fundera på det.

Vikten går ned, i morse 72.9, från som mest 90 kg under dessa 2 covidår.

SYNHANDIKAPP KONTRA FB
Skulle lägga länk i inlägget ovan när jag tappat så mycket hår. Råkade trycka på FB då kom drt upp en varning att bloggen bryter mot deras comunityregler. Jag har bett om svar VARFÖR DÅ även skrivit till Ireland, men de svarar inte, inte när jag försökt nå dem i Stockholm heller, de hänvisade Ireland...Även försökt få veta i FB när jag försökt dela, men helt tyst...
Vad är det som bryter mot deras regler  det kom efter inlägget efter min 10 ögonoperation i jan 2020. Är det stötande för FB med människor som lever med ett synhandikapp?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan