måndag 4 oktober 2021

The father, träffat mor, låg syresättning

29/9 var vi och såg filmen ovan, en gripande film ur flera perspektiv i demens. De som blir sjuk, de anhörigas och personalens perspektiv. En gripande film som berättar hur det är. Du får känna på hur det känns att drabbas.

Har varit till min hemstad och träffat mamma. Hon har inga ord kvar, det berör mig djupt att pandemin kom ivägen så jag inte hann träffa henne medan hon var friskare. Trots allt så är hon ju min förutsättning.

Ikväll när jag gjorde min liggande träning för benen, så blev jag åter yr. Yr när jag vände mig, lutar mig ner, böjer huvudet.

Den 29/9 när vi var på skogspromenad så såg inte jag en sten efter stigen i min sedan tidigare besvär med  avståndsbedömning. Föll och slog vänster armbåge och vänster höft. Samtidigt som jag vred höger fot. Jag är ju dessutom vinglig, blir ibland yr....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan