måndag 7 maj 2012

Kays måndagstips Nr 13

Mer för oss som vill lära mer...

"När du ändrar hur du ser på saker och ting,
ändrar sig saker och ting. "//Kay Pollak
...och han fortsätter i veckobrevet nr 13

"Här följer exempel på trossatser som skapar olycka. Under varje sådan trossats står i kursiv text förslag på alternativa trossatser. Trossatser som kan öppna för god energi och lycka.

Livet är kamp

Livet är fullt av möjligheter.

Allt hänger på mig.
Världen är full av hjälpsamma och kärleksfulla människor.
Alla i ett team påverkar resultatet.

Så här bra kan man inte ostraffat må.
ag har rätt att må bra.
Jag har all rätt att känna mig lycklig.


Man har inte rätt att känna sig lycklig när världen ser ut som den gör.
En människa gör alltid bäst nytta i den här världen när hon mår bra och är lycklig.
Ju lyckligare jag är, desto mer kärleksfull är jag.

Jag är inte bra som jag är.
Jag är helt okej som jag är.
ag har många goda, unika och fantastiska sidor.


Jag kan inte ändra mig. Jag är sådan här!
Det är alltid möjligt att förändras.
Jag var "sådan där", och jag väljer nu att förändras.

Jag är inte värd att bli älskad.
Jag är värd att ha en kärleksfull relation som är härlig, rolig och fantastisk.


Jag blir bara älskad om jag gör det andra människor vill att jag skall göra. Jag är älskad och respekterad, också när jag inte gör det andra vill att jag skall göra.

Att vara lycklig jämt måste väl bli oerhört tråkigt.
Människans naturliga tillstånd
är glädje och lycka.

J
ag är ett offer för det som hände i mitt förflutna.
Jag väljer att ta ansvar för mitt liv nu och att finna glädje i mitt liv nu.

Jag måste ha mer pengar för att kunna vara lycklig.
Min lycka har inget samband med hur mycket pengar jag har.
Världen är full av lyckliga människor som har lite pengar.


Det är fult att tjäna mycket pengar.
Det är helt okej att tjäna mycket pengar.

Jag förtjänar inte att få det jag vill.

 Jag förtjänar och är fullt värdig att få det jag vill.

Jag är inte värd mer.
Jag är alltid värd det bästa.


Det är svårt att förändras.
Det är fullt möjligt att förändras.
Det är lätt att förändras. "// slut citat.


Kay Pollaks egen hemsida:
www.kaypollak.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan