måndag 14 maj 2012

Kays Inspirationsbrev nr 14

Mer för oss som vill utvecklas denna vecka i Inspirationsbrev nr 14 tar Kay Pollak upp "OM att ge sann uppskattning"

Nögra citat...
"Jag ger inte dig uppskattning för allt det fantastiska du har, för du påminner mig om allt det jag själv inte har, och det är alltför smärtsamt för mig att se." (Mozart – Salieri syndromet)

"Du kan först se storheten i en annan människa,
när du kan se den i dig själv."

"Det du ser och lägger märke till hos en annan människa, det förstärker du i dig själv. "

"Pröva att se andra människor runt omkring dig som bärare av stora skyltar på vilket det står skrivet med stora bokstäver: Kom på mig med en sak som jag är bra på - och säg det! "
"Gör du den här övningen den här veckan kommer du kanske också närmare att kunna förstå den urgamla sanningen i detta:
Du kan inte ge något till någon annan. Den enda du kan ge något är till dig själv."
"Allt du ser hos en annan människa är resultat av dina tankar. "
Lär mer under länk  http://www.kaypollak.com/
 Direkt till inspirationsbreven HÄR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan