onsdag 26 juli 2023

Vaknade 01 inte fått sova sedan dess - KBT SAMNANFATTNUNG 19/7-26/7

Bild ovan från 25/7 kl 09.30...
Jag hör ju tinnitus pulsen högre nu än tidigare åxå...

 Vaknar kl 01 och hör puls tinnitus, tar bltr vid 04 nedan..kan inte somna om....kliver upp vid 06...

Vid 06 är bltr som nedan...vad är det som händer i kroppen. Dov i huvudet och sedan en tid blir yr när jag vänder mig i sängen...
Ja jag ska ju till min vc doktor den 8/8 så får vi se då..


FRÅN I JAN 23 HAR JAG SAMMANFATTAT VAR 1.5 V HUR KBT GÅR TILL HANDLEDAREN, NU ÄR KBT SLUT OCH JAG FORTSÄTTER FRAM TILL SEPT 23 ATT SAMNANFATTA, så....

SAMMANFATTNING KBT FÖRVTINNITUS 19/7-26/7-23

SÖMN: Somnar som vanligt vid ca 22.30, vaknat oftast ca 03-04. Vaknat 3 nätter 19/7, 21/7, 26/7, 19 o 26 med högt bltr och puls. Högt tinnitus denna vecka och bltr har legat högt, i natt 26/7 vaknade med 146/94, puls 65 syre 89. Vilade till 06, 150/87, puls 68, syre 89.
 Jag har varit så konstigt yr även denna vecka, oftast när jag vänder till vänster i säng, blir då stark yrsel och som jag försvinner en kort sekund. Att vända huvudet i säng känns yrsligt och även luta ned huvudet när jag sitter ekker står upp. Jag har lyft det tidigare till min vc läkare, men han har bara sagt att så kan det vara. Ska träffa honom 8/8, kännt åxå en konstig dov huvudvärk flera veckor.

AVSLAPPNING: Går bra, varit så mycket tröttare denna vecka, och då måste jag bara sova. Idag när jag vaknade 01, somnade jag 3 ggr under dagen.

FOKUSERING: Inte gjort mer än några gånger denna period

OMTOLKNING: 23/7 Var det hundskall ute hela dagen, en grannes hund. Tinnitus blir då högre.

POSITIV BILD: Går bra, både med sol och hav I tanke och i verkligheten här i Öregrund 

LÄTTARE: Går bra

SVÅRARE: 2 tillfällen med stark oro, 21/7- Region chef ringt efter kränkning anmälan till HR för vårdföretaget. Hen vill följa upp och utreda vad som hänt.
19/7 kom op tid nr 12 för ögonen vänster 23/8. Nu ska de laga iris och hänga in en ny lins.

LJUDKÄNSLIGHET 2: F.o.m 23/7 nr 100 = Tv ljud högt och matberedare o hesa Fredrik.
Rv ljud högt minst 10 min - min man har hörapparater och utsätts för det dagligen.

LJUDKÄNSLIGHET 1: Tv ljud, billjud, dammsugarljud, musik i hamnen, Högt Atraktorljud - Det går bra.

EXPONERING: Går sådär, grannar sitter ute flera dagar under denna sammanfattningsperiod och dricker och här högljudda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan