söndag 9 juli 2023

Temp flera dagar

 Haft förhöjd temp flera dagar...

Blev orolig då det blev infektion i ögat efter operation. Vad är det nu som händer. Ringde 1177 igår för att rådgöra. Det har även känts som en ev UVI men vet åxå jag kan känna så efter bäktrosen jag haft...

Iallafall hon rådde mig åka till närakuten "Samariter" så vi åkte de 8 milen...

En helt underbar ssk tog emot. Hon förstod min oro då jag är RISKGRUPP med lungpåverkan och kronisk perikardit efter covid...så inte någon infektion var på gång.

CRP togs UA 5, och urinprov för ev UVI. Blodtrycket var högt på dagen, och när jag kom in 150/105...äntligen tänkte jag en som ser detta med bltr som drar iväg..men ssk ville jag skulle träffa dr...

En mindre trevlig dr...snäsig, nedvärderande, gjorde miner när jag försökte beskriva min situation...Hon hade inte tid att lyssna forcerade...När jag beskrev mitt bltr som drog iväg sa hon du kanske är stressad..mäter du bltr ofta...Jag sa jag är vårdpersonal själv...hela hennes min var då nedvärderande...Nej när jag får tryck över bröstet, jag känner hur pulsen stiger...då mäter jag...

Där mäter de temp utanför örat mot örat ingång..inte inne i örat...möjligen finns sådana..men deras temp på hud 37.4....för mig innan vi åkte de 8 milen 37.9..När dr mätte efter 3 h där 37 ...

Och det är så..temp stiger jag blir slut...och sjunker....precis som bltr...

Jag fick därifrån...sa till Ove, vad skulle vi åka dit för...




Bilder ovan på blodtryck och temp under dagen igår...vad händer i kroppen

På väg de 8 milen till Samariter för att se, är det någon infektion i kroppen....

Så efter hela fm vila i soffan idag, kände heller inget förhöjt bltr igår kväll när vi kom hem efter 21... Ett normalt bltr...och trmp 37 INNE I ÖRAT när vi kom hem...som dr på vc och dr igår inte bryr sig om....NÅGOT FEL ÄR DET JU..NÄR BLTR DRAR IVÄG OCH TEMP STIGER....

I vila hela fm för några dagar sedan när bltr drog iväg även då.....HÄR 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan