tisdag 23 augusti 2022

Covidvikten borta / ärftlig demens

 -20 kg nu av de 20 kg jag gick upp av covid 

Så från 70 kg innan covid till som mest över 90 kg ...och nu...Jag igen.
Lika bra har mitt ❤️ Ove gjort det.

Inlägg i FB idag 

Från 200314-220823
- 20 kg, av de 20 kg jag gick upp av covid. 15 kg +, de första 3 mån, och sedan 5 kg till...men nu äntligen...
Även Ove har gått ned ungefär lika..så bra gjort av honom..
Det är så positivt...och viktigt mål vidare.

Att trots sjukdom, ha ork ta tag i sina rättigheter, att måsta stå upp för sig själv...måsta försvara sig för att man är sjuk mot de som inte förstår, rent förjävligt är det, att det finns de som vet bättre än behandlande läkare...
Alla dessa överklaganden i olika instanser som ännu inte är klart...bli utförsäkrad, kämpa så man går totalt in i väggen med alla symtom...rasa ihop fullständigt, bli så slut att hjärnan orkar inte, bli totalt utmattad, och klarar inte  det minsta stress. 

Alla tester, prover...och att söka, hitta orken inom sig, resa sig igen...
Dessa fina i vården som gjort allt de kan, i de förutsättningar som då fanns...I en början nekas tester, vård...

Att jobba med sig själv, att acceptera, göra det bästa av den situation som är...att inse..så här blir det, en sorg, jag har att leva med det här nu...och hur lätt det är att pressa sig för hårt i bättre dagar och så kommer bakslagen...att då försöka hitta balansgången..då jag i bättre dagar vill ta vara på dem och glömmer vara försiktig.
Att söka vägar, hitta lösningar, förändringar, när man är en kämpe..som lever efter mottot " problem är till för att lösas inte till för att betraktas" ....och till slut komma till den frustrerade punkten..jag kan inget mer göra...att bli utlämnad till andras beslut...allt som påverkat mitt liv på så många plan och än mer p.g.a att jag blev sjuk i jobbet...

En sak är säker...Det här hade ALDRIG gått utan Ove...Hans omsorg, lugn, våra samtal, hur löser vi det olika som hänt till det bästa ...

Att idag åxå få en bedömning av ett proffs, känns skönt...nu vet jag..så nu  krakilerar skitsnacket..hos de som tror sig veta....

I mitt fall är flera tester på utmattningen gjord, det är tragiskt att mamma drabbades av Alzheimers med allt det fört med sig....och de ? det lämnar efter sig....

Jag är realist, ville veta, fått bedömning av min läkare som är kopplad till minnesmottagningen, och INTE ALZHEIMERS...väntar även svar från den läkare som gjorde mammas utredning, om de vet vilken typ det var...Jag vill veta..OM det är en ärftlig variant....OM...


Mer om de 2.5 åren med PACS / POST COVID I bilder och text..

Fakta: läkare till läkares kunskapsöversikt: 


Och ikväll så vackert på himlen...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan