torsdag 14 maj 2020

Covid-19....?

Idag är det 2 månader sedan,.....14/3 startade febern..hostan, andnöd, halsont, heshet, nästäppa nysningar, yrsel, hjärtklappning, kliande utslag, magproblem, är så trött och slut efter så många veckor och alla andra typiska covid symtom.
Det är första morgonen under dessa snart 9 veckor idag jag vaknar 06 med att jag fryser och temp 38.1. Går upp en stund tar om temp, 38.2. Efter 1.5 h visar den 37.4... mån och tisdag kände jag för vilken gång i ordningen under dessa veckor...äntligen nu är det stabilt inte över 37.4 och lite hosta...äntligen kan jag börja jobba som jag önskat så länge nu.
Men så igår 13/5 vaknar jag med så ont i halsen igen, morgon temp 37.5 och kl 10, 38 i temp..är så slut, vilar mest hela dagen och går ut en sväng, blir ledsen...gråter...kl 12 är temp 37.8...och vid sängdax 37.4....så vaknar jag idag och fryser med 38, 1.
Tempen är kollad Ove ligger precis som han brukar.
Idag vet jag vi är över 5000 i gruppen med lika symtom...media kommer ta upp fall ur gruppen...av oss som varit sjuka så länge...
Det är bedrövligt med all misstro som finns...
Vem vill vara hemma i karantän så länge...och tappa så mycket av sin ekonomi.....vi är hemma av respekt för våra kollegor, de som bor, för familj, våra älskade barn och barnbarn och vänner ....som vi vill träffa men inte kan...
Dessutom har du varit sjuk mer än 90 dagar...eller 105 dagar under ett år tappar du de 10% arbetsgivaren betalar och i mitt fall blev jag beviljad ITP pension via Alecta...för den delen...vi har ju Åxå sjuk och olycksfallsförsäkring efter 90 dagar...i 180 dagar...via facket...den kan åxå delas på 2 perioder men då får du inte jobbat mer än 14 dagar mellan perioderna för att de ska sammanräknad...till 90 dagar...
Jag är så slut idag..vilar...det här är inget jag unnar någon....
Ta råden på allvar...HÅLL ER HEMMA...följ alla råd...det är inte värt att bli så sjuk...alla hamnar inte på sjukhus....många vet man idag får ett långt förlopp....är ledsen idag....är rädd...ska det ta om nu igen, jag vill inte bli svårt sjuk.....jag vill jobba...träffa mina älskade och vänner jag inte träffat sedan v 11...men idag tack vare gruppen vet jag...jag är inte ensam i det här...och Ove och hans omsorg betyder allt för mig ❤💐
Grupp i Facebook Covid-19 vi som är drabbade
En röst från gruppen intervjuas av SvT

Vad HVC bör göra, förvirring i derektiven från HVC :



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan