måndag 17 februari 2020

Synkorrigering efter OP

Då har jag varit till syncentralen idag och fått synen korrigerad. De hade flyttat sedan förra gången jag besökte dem. Det visade sig att det som ändras nu efter operstion är det att vill jag korrigera det lilla fel som är, så får jag bekosta det själv. Bidraget att ha linser och glas som hjälpmedel försvinner i.o.m operationen av linser in i ögonen..
Det som är nu, är att jag är översynt och stegmatism men det är så märkbart lite tyckte optikern och synen är ungefär densamma...så...jaha....
Då fick jag ett recept med mig hem på de styrkor hon mätt upp och så får jag gå till en optiker om jag vill och välja ut glasögon och eller linser igen...och betala som alla andra...men som hon sa det gör så lite egentligen i synskärpa ....så ska sova på saken...Jag var och köpte mig 2 olika billiga läsglas i de styrkor hon rekommenderade idag, +3 när jag läser och +2 vid datorn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan