måndag 12 augusti 2013

Hairmony och Laserkliniken ©


Besök hos Hairmony i fredags där hon tog mina ögonbryn med tråd. Hon pratade om hur man utifrån det nya modet med nera tjocka ögonbryn på kvinnor kan med hjälp av bränd mandel som man stryker på ögonbrynen skulle stimulera hårväxten. Ej vetenskapligt bevisat, men kanske värt att pröva för den som vill förändra. Vi pratar även om att tatuerna ögonbryn som är så inne idag.
För flera år sedan gick jag på behandling i Övik för hårväxten där de gjorde epileringar.
Men laser rekommenderar jag dig det fungerar jättebra om du är mörkhårig, ljus eller rår biter inte lasern på. Hos Harimony brukar jag klippa mig och de gör också Thaimassage, se mer under länk.
Idag har jag varit på Laserkliniken igen för ny behandling. De brände lite strån i mitt ansikte. Det går till så att de kyler först med luft och sedan bränner med laser, gör inte ont alls.
Den iranska kvinnan som plockade mina ögonbryn berättade om en släkting till henne som hade fått sådan hårväxt på ryggen och lite var stans i tidiga tonåren och att hon sökte hjälp med laser..det hade kostat henne över 200.000 kr för alla behandlingar som pågick i flera år innan de var borta. Du måste vara mörk för att lasern ska kunna bita på dina strån, är du ljus eller gårhårig, är resultatet troligt att det inte biter. men just epilering är då ett alternativ.
Tidigar inlägg nedan om Laerkliniken....
Laser ett bra alternativ ©
Laser nr 2 ©
Laserklinikens hemsida
Hairmonys hemsida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan