lördag 24 november 2012

Förändring ©

Tid i Umeå var även till Norrbyn, huset nedan byggde mina mormors pappa när han flyttade från Norrbyskär...och epoken gick i graven...ja under alla år jag varit här i huset ute på skäret och nu sluts cirkeln..i fredags stod det klart, vi var hit med vännerna och tittade på mitt ursprung men också hennes en bit ifrån.....


Bild 2 färjan ut till Norrbyskär och skäret där ute på bild 3...den lilla ön har jag målat för många år sedan...tavlan fick mormor...den har jag idag...

Om livet på Norrbyskär..nedan.."SKÄREN SOM VAR VÄRLDEN" min mormors ursprung...på filmen pratar hennes vänner från då....
Jag var också med och bidrog med hennes fotolabum till Norrbyskärs museum....en gång

2 kommentarer:

  1. Grattis till det nya jobbet och kan tänka mig det känns spännande
    och inför förändringar som väntar...
    Det gula huset liknar ett hus som jag som barn med min mamma besökte några släktingar bodde i....tror jag
    ( min mamma kommer från Ångermanland )
    och färjorna får mig att minnas somrarna i Nora / Nordinggrå.
    det är ju så vackert där uppe...
    Så trevligt att du fick bidra med din mammas fotoalbum till Norrbyskärs museum.
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Inger ska bli spännande.
      Det här huset ligger i Norrbyn, 3-4 mil söder om Umeå ungefär...Ja det var nin mormors fotoalbum de fick låna och där ur kort som finns med i museet...
      Ja Norabygden är också vackert...ja hela Höga Kusten..

      Kram tillbaka

      Radera

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan