söndag 4 november 2012

Allhelgona helgen 12...©

Då man i Uppsala city inte får köra med dubbdäck lämnade vi bilen hemma och tog bussen in till city på fredag. Vi gick förbi Jernbron nära Uppsala Domkyrka (bild ovan.)..och gick in i Domkyrkan (bild nedan) Vi satte oss där i stilla ro.....med våra tankar....och höll varandras händer....
Förbi svenska kyrkans reseption och  gick sedan in på Café Linè med sina stora Linébullar av kanel, stora som deserettallrikar och jag åt också en citronbiskvi där...mmmm så gott (bild nedan)  
Vi började tordagen med att tända ljus för de kära som gått före oss hemma hos mig...sedan tände vi ljus i domkyrkan på fredagen under stilla tystnad...lördag åkte vi till Gamla Uppsala kyrka och tände ljus för dem i minneslunden där...



 Bilder innifrån Gamla Uppsala Kyrka där vi satt stilla och tände ljus....så rofyllt...
 
Celsius farmiljegrav finns också här i gamla Uppsala kyrka
På lördag kväll ringde det på dörren och där utanför stod dessa två...."bus eller godis"...fina...ler...
Fina dagar har vi fått...det har fallit på plats...mäklaren har visning av huset där jag hyr i mitten på November...vi pratar framtid...jag tar det med ro....vi vet ju...och Nils har ju sitt där i norr...medan mitt hänger i luften här nere....så en dag i taget...det är mening med det här också....
Vi var i gamla Uppsala i somras också....det är en speciell känsla där...lika känner jag inne i domkyrkan....ja och den är ju så vacker innuti...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan