torsdag 11 oktober 2012

Egen tid med lill ♥ ©

 Det kör ihop sig ibland med dagis och arbetstider och i går åkte jag till mitt lilla han blir så glad när man kommer. Sov dågligt i natt, vakande flera gånger av att hunden morrade där på sin plats, i fotändan...ja åt vad...ler. Hade ju en katt förrut som kände av närvaro och fräste in mot tomma rum. Kunde ligga i min säng om kvällen och rätt som det var flög upp och gick mot öppningen mot rummet intill och fräste..flera gånger hände det.. hursomhelst så kände jag en blöt hundnos mot min näsa som snusade på mig...hahah...vi var vakna alla när sonen gick till jobbet och sedan for hans sambo till sitt...

Maxx fick välja vad vi skulle göra idag. Jag var sugen på Evolutionsmuseet på Universitetet och utställning om Zoologi. Han hade redan sett utställningen om dinosarier...men så säger han..."fammo jag vill bowla i stället på Fyrishov". Jag ringde och beställde tid kl 14, 190 kr för familj. Det blev lite tvspel först, bilar 2, och det går ju åt pipsvängen som varnligt för fammo...ja inte var det jag som åkte på två hjul nedan...jag brukar krocka hela tiden och han säger...fammo du är så duktig på att vara tia...hahahah...


Vi gick lite tidigare och åt lunch där också. På väg dit säger lill  fammo "förra gången vi var och bowlade var vi tre". "Ja, saknar du Nils?"...ha tittar på mig med sorgsna ögon, stoppar fingret i munnen och nickar. " Du ska snart få träffa honom igen, vill du det?" så tittar han på mig med en gladare blick och säger"Fammo du måste ringa till Nils i kväll och pratat med han" "Vi kan skicka ett sms nu och sägar att du saknar honom" och vi fick svar direkt , hela lillhjärtats ansikte strålar, när han få höra vad han skrev...

Gissa vem som vann jag inte var det jag...och en trevlig farbror var så hjälpsam, tesstade klot och hjälpte oss...Lill stannade upp flera gånger gick imot mig och la sin kind mot mig och kramade.....På väg tillbaka säger Maxx, "titta fammo där är en sådan bil som Nils har, som kan parkera själv"....Ja vi hade en mysig dag....i natt är det monnos tur att sova hos lill

Det är höst nu hos mig...jag tycket inte alls om höst och vinter...och nu ska ev hyresvärden sällja..måste hitta ett nytt krypin...men mäklaren sa, "vi kanske han skriva ett litet förbehåll för dig"...ja det är ett liv i föråndring...det finns ju tankar...så vi får se...fann en annons på blocket i går, en 2.5 för 10 000 kr/ mån...vem vill lägga så mycket....ja inte jag iaf....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan