torsdag 27 september 2012

Lillhjärtat och och Gallerian Rådhuset i Uppsala©

 

Bild på snyggingen
Behandling på Laserkliniken på morgonen och...efter en heldag på stan blev jag bjuden middag hemma hos lillhjärtat Maxx och mamma...pappa var på kickoff på sitt nya jobb i Grythuttan. Jättegod middag. länge sedan jag åt det..ler. Mommo var också där, men åkte före maten...
Var även in på den för mig fram till nu okända gallerian "Rådhuset" med sin gamla historia...fick tipset av en kvinna på bussen upp till Umeå..kul att se, men ack så dyrt. Såg en PeakPreformance jacka, en lila...som hittat, 3500 kr...njae...men snygg var den...har en, men vårjacka som min dotter köpte till mig i Beijing för några år sedan och där kostar de nästan ingenting....Jo har ju varit där själv också senare...men skulle tro att prisutvecklingen gått framåt äver där.
Det har varit en bra dag med många händelser...åkt busss fram och åter i stan och tittat runt..525 kr för en månad..inte dyrt alls...
Bild nedan inne ifrån Rådhuset...
En gammal man kom till busskuren, i regnet och tittade på den nedsläckta tavlan.."När går min buss sa han?" "Vilken buss ska du med frågade jag?" " 10:an", svarande han och tittade på mig med forskande blick..." Vänta sa jag, tittade på turlistan, "du den går om 10 minuter", ja den är många hållplatser på centralstationen i Uppsala...." Men tack" sa den gamle mannen och log..tittade på mig igen...sedan gick han till sin buss....Det stod mer människor där, men ingen sa något...
Han finns kvar i mina tankar i kväll...den gamle mannen....
Var rädd om er och varandra....
Musik i kväll....
Father And Son - Rod Stewart....ja tänk vad mycket de små har att lära av livet...men vi ska igenom det, var och en på sitt sätt.....
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan