fredag 7 september 2012

Ledig...tur vi finns....©

 Promenad utmed fyrisån bort till lilleman idag, när mamma skulle jobba em, pappa slutar 17 och dagis som inte kan ha öppet 15 min längre så föräldrar hinner sluta och hämta..Ja vi som finns här nere, fammo dvs. jag, mommo och moster med sambo, försöker backa upp när det går..självklart hjäpler vi till och finns för honom...och för våra barn...Men blir mäkta irriterad, det heter att man ska se till barnens bästa och tillgodose deras behov...och inte ska väl ett livet barn behöva lämna sina nyfunna vänner och ett dagis han trivs på pga. byråkrati..och det är ju inte var dag. Men en mysig em fick vi och när pappa kom hem bjöd han pizza. Kulturnatten i stan i helgen och lite spelande i city gick jag förbi, tillbaka till centralstationen, för att åka hem.
Min svärdotter ska köra mig till bussen när jag åker till Umeå på torsdag...
Här kom en kannot på vattent, ej i bild här och det var lite liv och rörelse runt ån
 
Lite Tv-spel höll vi på med idag...vl testade Buzz...oj vad vi tävlade och vad dåligt det gick för fammo...hahah...och sedan blev det Madagascar...och en underbar kommnetar från lillnär jag frågade mitt i spelet "ska vi gå och möta pappa när han kommer från jobbet" då säger han och ser på mig med sina kloka pepparkaksögon, forskande..."...men fammo, pappa hittar hem själv" hahaha
Tappar tänder för fullt gör lilleman..ja tänk vad tiden går, börjar skolan nästa år då 6 år......mitt lill Han är för söt, när jag kramade honom från♥  då säger han, "sa han att du skulle krama mig?" :) och tittade djupt i mina ögon....
Ozzy, hoppade och var glad som vanligt och kom och låg i mitt knä...ja en trevlig ledig em som fick ett lite annorlunda innehåll än jag först tänkte mig...men allt ordnar sig...Tur jag var ledig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan