tisdag 17 juli 2012

Guld, TBE och förändring ©

Så har jag då gjort det, sålt bort allt gammalt guld utan värde alls längre...i två omgångar gjorde jag det. Gck runt  Uppsala och kollade olika priser och det  bästa priset för den dagen var 210 kr/g. Jag hade lämnat in ett armband från Bulgarien, som jag köpte där för några år sedan, men det var så slitet och skulle bli så dyrt att laga, Jag gick vidare runt och fann ett förmånligt dagspris nägra dagar senare, sålde det och valde man presentkort så fick man 20 % extra. Dagen till ära hade de 50 % på denna trefärgade guldring...så det kostade inte mig många kronor i slutändan...den blev min.
Iomega´n / Separata hårddisken kraschade för en månad sedan också, med den tio totalt bortkastade åren av mitt liv, foton, och hur hemsidan såg ut och allt genom den tiden...men vad gör väl det...inget värde längre...och speciellt inte efter hur det sköttes efter separationen för mer än ett år sedan och vad som kom fram efter den.
Känns skönt att vara av med allt kraffs utan värde för mig längre och få starta på ny kula i allt...ja livet förändras...på alla plan nu...det finns många tankar och jag ser ljust på framtiden. Känner mig lycklig.
Bytet av jobb känns bra och jag har lyssnat mycket på kroppen sedan jag blev sjuk för några veckor sedan.. Jag har jobbat frukansvärt mycket den sista månaden innan jag bytte jobb...var helg i Juni....men med lite medikamenter och tips från doktorn så känns det nu på bättringsvägen. Sista tabletten i morgon.
Jag har också vaccinerat mig mot TBE, tagit två av tre sprutor"F5ME-IMMUN"...det finns ju mycket fästing här i Uppsala.
Känner NU att det INTE kommer finnas lika mycket tid till de sociala medierna framöver...men visst lite kommer även  fortsättningen..det finns andra värden nu...
Bloggens namn är ju "Solen havet och vågorna" det som är jag...och....JAAA...just det...det är dit jag dras....och mår allra bäst...livet känns så lugnt och rofyllt nu......solen lyser de 60 milen bort och varmt och gott...ler...medan här har det blåst höstvindar idag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan