tisdag 31 juli 2012

Everything really does happen for a reason....©


http://lovetruthandinspiration.com/
Psychology Today: Here to Help  = Under länken mer tankar kring detta...
Är min övertygelse att det finns en mening med det som sker......men vi förstår det inte just då....men när tid får gå...då...kommer insikten...
Inom 12 stegs programmet används slagordet " släpp taget och låt gud ta över"...och ett annat som verkligen är "Lev och låt leva"...Ska återgå till livet utan alkohol, det sättet jag levde för 11 år sedan..det sättet att leva jag hade under 7 år..det känns skönt...och det blir så naturligt och enkelt..då mitt delar det sättet att leva...känns så bra....
Det finns en jättefin bok bland många som heter "Alkoholism behandlingsbar familjesjukdom" som jag varmt rekomenderar för dig som vill lära mer och få en djupare förståelse...den ingick en de anhörigveckor jag gick på 90 talet...ett bland det bästa jag någonsin gjort...att få titta på sig själv som möjliggörare och medberoende, ja runt var människa med denna sjukdom finns ca 10 stycken med samma symtom..
Man bör inte heller blanda alkohol i sitt utövande av det mediala och det sägs att i den arabiska världen lever tron på att alkohol förduklar själen. Sedan de känslor man har under rusets påverkan är ju kemiska..inte fullt ut äkta...livet är ingen garanti för någon av oss..det kan drabba oss alla på ett eller annat sätt...så...
Var rädd om er och varandra.....
Minesotamodellen
Kan tilläggas i mitt xliv var etylen en central del i livet...nästan dagligen..alla dessa ölpåsar..ett fullspäckat barskåp från golv till tak och att jag efter separationen knappt rört min del av det tidigare barskåpet som står där så prydligt med många sorters likörer sedan flera år. Har aldrig kännt för det här att ta något själv. Så mitt liv under detta år har inte haft många tillfällen och jag kan lika bra vara utan det där...behöver det inte..jag minns vad jag tänkte när jag fann en tom ölburk i förrådet ..när jag packade ihop mitt..ständiga kontrollen på alkomätaren i husbilen..kunde x köra...nä det är en mening med allt som sker..och livet blev tusen gånger bättre....jag har bestämt mig...jag återgår till livet...där man lever utan kemsiska känslor....äkta rakt igenom...
OCH..Det kommer inte finnas lika mycket tid för fb mm framöver..då livet går mot en utveckling på flera plan...tycker ju om utmaningar...så det ska bli så spännande...att se vad händer nu.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan