tisdag 7 februari 2012

Pulsvärmare... NEJ Reinfeldt ©


En av mina kollegor har stickat dessa jättehärliga pulsvärmare till mig. Har haft de hela dagen och de är så sköna. Jag är så glad för dem.Lämnade tjänstledigheten idag också och fått hjälp av goa Åsa att köra allt bråte till tippen och inte fick jag tanka upp hennes bil heller. Hmmm jag får hitta på något annat, tycker inte om när jag inte får göra rätt för mig.
Fyllde i en arbetskadeanmälan idag också efter fallet, när jag slog baken och handlederna i går. Hände ju före jul också, att jag druttade kull på väg hem från jobbet. Har ont i vänster handled idag och har känt av den sedan förra också.
I kväll har min barndomsvän som dog så trgiskt, hennes ena dotters, vän, kom hit och tittade på lägenheten och hon skulle kunna ta den direkt...i morgon vet vi mer...men med tanke på allt och 48 h, så vad skulle kunna gå fel...mer kommer också om flytt, i slutförandet och planering inför det. Har i allafall mailat hyresvärden om besiktingsdatum.
NEJ Reinfeldt tummen ner!!!!!!!
Skandal det Reinfeldt nu kommit med tycker jag. Varför ska vi jobba till 75 år, nääää tummen ner, låt de unga ta över. Är detta myntat av de som inte har en rik fritid och känner sig oumbärliga, eller är det ett sätt att slippa betala ut pensionerna? Det finns ju så mycket kul att göra och uppleva, jag brukar skämtsamt säga man har inte tid att jobba. Om vi införde rörlig pensionsålder, från 55 år, kan de som känner att de vill jobba göra det och vi som har mycket annat kul att göra få gå tidigare. Den förlorade generationen, våra unga, kan få komma ut på arbetsmarknaden och få känna sig behövda och värdefulla och kunna skapa sig bra liv, varför ska vi ta ifrån dem det????? Näääää
Aftonbladet Fredrik Reinfelt kan sluta jobba vid 50
Aftonbladet Här är  Reinfelts recept på att få fler att sluta jobba
Aftonbladet Nio av tio säger nej till att jobba till 75 år

1 kommentar:

  1. Fina pulsvärmare och kan tänka mig de värmer gott
    speciellt efter att du gjort dig illa i handlederna
    hoppas de blir bättre snart

    jag tycker också det är ett konstigt förslag ( milt sagt ) att Reinfeldt tycker att pensionsåldern borde höjas till 75 år
    tycker också det vore bättre att satsa på att de unga kommer ut i arbetslivet
    Och om människor t.ex. skulle bli tvugna att jobba till 75 år, så kommer det ju innebära fler sjukskrivninge
    för i den åldern börjar tyvärr krämpor m.m. komma, eller utslitningar visa sig mera speciellt för de som har tunga jobb
    kram

    SvaraRadera

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan