torsdag 29 september 2011

Samtal, honungsvatten med ingefära och lime ©

Tar min favorit,honungsvatten med ingefära och lime i kväll efter en "ta hand om mig själv stund" ;)  I förkylningstider kan jag rekommendera dig "Revitonil" från hälsokost att droppa i vatten och dricka, bra för bihålorna. Då jag tor dem för flera år sedan började man med 40 droppar i ett glas vatten och minskade, jättebra är det. 
Ett trevligt telefonsamtal, av en som bott dörren bredvid, medan jag satt där med fötterna i ett härligt fotbad...I ett snabbt möte tog denna "någon" mig i handen och tackade för sig och god grannsämja i somras. Det hände på farstukvisten, jag med bråttom till jobbet då och vi hann inte prata. Det var precis innan jag skulle flytta och denna "någon" skulle flytta dagen efter, jag som trodde ryktet nått dem, men det visade sig att denna "någon" var i precis samma situation, som det visade sig sedan att även jag var...Vi bytte adresser....båda lämnade vi kommunen...tänk vad lite man vet om varandra och ändå bott så nära....:) Så trevligt med kontakt igen...Fick veta av en kollega som kom hem från Turkiet idag, att ryktet om det som hänt i mitt liv, fanns där nere...hon hade fått frågor....av de som bor på den ort jag lämnat....sådant är livet ;)...en bra dag går mot sitt slut...började i regn och slutade i solsken ;)
Idag stod att läsa i TÅ om ett par som firade diamantbröllop, och aavslutar med en härlig kommentar: Jag frågar" Hur många år har man varit gifta då?" och en snabbtänkt skämtsam härlig person svara " alldeles för länge"
Denna spelades på bussen på väg tll jobbet i grannkommunen i denna tidiga morgon....ja..
Önskar er läsare av bloggen en trevlig kväll :) ©

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan