tisdag 5 februari 2013

Lite kultur och utebliven tid....©

Skulle ha varit på syncentralen idag och hämtat mina linser...mer än en månad försenad att lämna ut...då hade opitkern  VAB...frågade om jag kunde få åka och hämta ut dem iaf...men de som ringde befann sig på NUS och visste inget om hurvida de fanns eller ej...så får invänta tid...men känns inte bra...
När jag kom upp till Umeå gick jag förbi Renmarkstorget där demma snöskulptur stod...
Mästerskapet i snökskulptur i Umeå är avgjrod i dagarna...mer under länk...men denna vann inte...

Haft flera trevliga timmar med Anita idag. Vi var på "Bildmuseet"  på UNI i närheten av Umeå institute of design. Träffade en trevlig tjej där som vi kom att samtala med om utställningen "Sovjetisk Mytoligi i Lettisk konst"  ohhh ja alla gånger jag varit till Riga, så kände jag igen en del platser från målningarna där. Kul få bjuda igen lite lunch i museet, sedan tog vi en kopp på Bibliotekscafeet, tack Anita för en trevlig dag, gott fika och utvecklande samtal. Tog buss 126 sedan från Umeå genom skogsland och massor av snö...NÄÄÄÄÄÄ jag får lappsjuka....längtar till Uppsala och den tidiga våren där..snödropparna i Uppland börjar så snart titta fram....ska åka ner snart igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan