söndag 19 november 2023

Vad är det som händer .....

Igår , tog parametrar innan vi åkte till närakuten igår, normalt bltroch som vanligt låg syresättning. Stickningar, och sveda över magen i navelhöjd, var det av vacvinet, ev bältros igen.
Naveln igår, man ser hur det är rött och något är inte ok. Pratade med vc på fredag morgon som bad mig avvakta. Om det blev sämre med känslan runt naveln så skulle jag åka in. Så gjorde så...men som sagt närakuten skickade hem mig.

Vi gick en prommis, jag somnade en stund och vaknade med konstig var lukt...och så ser vi det kommer från naveln.

Ringer 1177 igen som ber mig åka in...tarparametrar först bltr 150/109 och pulsen 1005

Så väl efter 2 h i väntrummet, är 2 ssk och de kallar på en dr..han bedömer...inget navelbrock...men säger...väntetiden på en brits inför kirrurgakuten är mer än 8 h...så lika bra jag åker hem och ringer vc i morgon..
Ur journalen:
"

Status

Aktuellt hälsotillstånd

Inkommer pågrund av blödning i navel,

Pågående hälsoproblem

Uppger smärta över buken, samt vid palpation runt naveln. Liten blödning i naveln.

Åtgärder

Hänvisning

Hänvisas till husläkare

Rådgivning

I samråd med akut-läkare rengjord sår, samt omlagt. Kontakta husläkare imorgon för vidare utredning. "//

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan