torsdag 14 september 2023

IgA komjölk 1.0 och / eller reaktion på geting

Tittade i min gamla journal från Övik 1999, när man utredde min mjölkproteinallergi. Då gjordes även laktosbelastning och celiaki.

Laktosbelastningen var UA, och inte Celiaki, men mjölkprotein allergi.

Mitt testvärde på IgA komjölk : 1.0

Jag ställde frågan till min vc 6/9 om möjligt få ta om provet med tanke på magen lös återkommande och även att jag kräktes när jag blev getingstucken 19/8, men de har inte svarat, så jag skickade över journalerna från när man testade mig 99, och frågade igen om möjlighet ta ett test igen, när jag går och tar prov för geting....

Osäker om detta är länk till rätt info, men sökte på IgA komjölk 1.0 och detta kom upp:

Internetmedicin : 

Immunglobulin A-brist (IgA-brist)

Testmottagningen KOMJÖLK
Tidigare..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan