onsdag 20 september 2023

Återbesök på UPPSALA DAGÖGONKIRURGI

 230920// ÅTERBESÖK ÖGONDAGKIRURGI  PÅ AKADEMISKA

...vaknar denna morgon, tidigt som vanligt vid 04 av pulsen i örat...Det är högre puls idag...är lite stressad inför besöket hos ögonläkare.

Försöker läsa, som jag testat nu i 1 månad med det op ögat...DET GÅR INTE...men om jag förstorar text i mobil så kan jag se vad det står, men det tar tid att urskilja bokstäver beroende på hur jag förstorar...

Det har varit olika olika dagar vad jag kunnat se, vilket dagssken det är....men jag är ju väl förberedd, jag vet ju... 

Vissa bokstäver är grumliga eller syns delvis som i stråk, som en tyllgardin i synfältet...där jag ser klarare i vissa stråk. Så var det innan man plockade ut förra linsen åxå, och man har förklarat långt tidigare att det är synnerven som är förstörd. Nu har de ju plockat ut lins kapselrester, lagat iris, hängt in en ny lins, så kanske är det mindre kolijox som ligger ivägen och skymmer. Men vi får se vad doktor säger....och det har ju bara gått 4 veckor ännu.


Så kl 09.15 får jag så veta:

Nu vet jag, så här blir det, syn 0.1 10% vänster, ser översta raden med inte tydligt & 0.3 (enstaka 0.4) höger. Trycket låg bra. 

Och läkaren var tydlig med mig,  har att räkna med att synen blir sämre när jag blir äldre...

Det såg fint ut i ögat, doktor sa kul att se linsen hänger i en tråd...och fick även veta linsen som op in 2020 i höger låg inte centrerat, men ok..Det var inte opererade läkare denna gång...

Jag fick veta att Duotrav ger längre fransar och har den baksidan att ge mer hår...som jag får rycka bort, men ögondroppar jag måste ha, och haft i så många år nu...men jag funderade är det Simbrinza då det kommit mer nu, men det sa dr det inte är...Ska fråga min dr på Memira sedan.

Trycket i ögonen var bra: vänster 8 och höger 15.

Så nu ska jag ringa min ögonläkare på Memira som får ta över....


Så var in på Memira och de skulle titta över när en tid för mig var passande.


KBT MOT RINNITUS...herre gud vilken fin behandling jag fick...och på det dagbok I flera övningar varje dag sedan jan 23 till sept 23


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan