söndag 12 februari 2023

KNÖL I HUDEN är det av Makulär Amyloidos

 Bild 1 citat från fb då " 14 dagar kvar...18/1-2018 ska de operera bort mina knölar. Känner jag gruvar mig. Vänster arm upptäcktes 1995 och flera läkare har tittat på den under åren både i Övik, HUD Sundsvall, Örebro. Så kom nästa för ca 10 år sedan på höger ben. Både vctr Sävja och HUD Ackademiska har tittat på dem. Nu upptäckte jag en ny 10 cm upp på vänster arms handled och ringde vctr Sävja som bad mig kontakta Priori Medico. Jag fick operationstid hos dem direkt då de hörde historien kring dem. De tar bara en knöl per operationstillfälle.

Det bedömdes som godartad Lipom

Sedan all stressi livet med post covid har min hudsjukdom Makulär Amyloidos och det är som en knöl under...som jag åxå påtalat både hos vc att det känns som något längre in.

Min man har ritat på huden stort som en jordnöt i formen, är det.

Så inför den telefonkontakt med HUD 20/2 skickar jag över bilderna.
Det i bild ovan med ritat där knölen känss är från idag 220212  och det har kliat som 17 nu i ett år, mer än tidigare. Makulär 
Amyloidos konstaterades 2012 på HUD Ackis.

Makulär Amyloidos  HÄR

Här från juni 22 om Makulär Amyloidos och börjar smörja igen med Ovixan

Hänger det ihop tro...Herpes och Makulär Amyloidos

Men HUD på Ackis kan man inte skicka bilder till...de svarar att orsaken är GDPR....ok..

Men VC kan man skicka filer till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan