söndag 5 februari 2023

Jobbigt med andning

Fy, så jobbigt det blev med andning och segt slem igår kväll...2 olika slemlösande, och olika inhalationer flera gånger  innan slemmet till slut lossnade och åkte rakt ut...och jag kunde andas riktigt igen....Det blir panik som dödsångest när jag inte får åt mig luft och får hosta och hosta för att kunna andas....fy faaaan...Det har varit hyfsat i balans sedan jag fick en ny ordination före jul...men så kom det tvärt, som tidigare..

Jag kom på nu, jag glömde ta morgon-puffarna....är så noga med min medicin, så kom jag på det och tog dem senare...KANSKE var det det...

De höll på några veckor i höst för att ställa in rätt dos för mig, innan vi landade på en som blev bra...och då har det kännts ganska ok...ibland har det kommit lite och då har jag bara behövt ta någon extra puff... 

Dr har skrivit " klin fys spiometri 78-81%"..."talar dock för att här finns en astmatisk komponent som kan ha utlösts av genomgången infektion"..."Ansträngningen provocerar hosta,"..."Postinfektiös hosta"....

Det är ju färdigutrett..av covid...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan