torsdag 2 juni 2022

NO mätning och reversibilitetstest.

Fick  träffa en allergi sjuksköterska för NO mätning och reversibilitetstest...

I höstas hade jag en lungkapacitet på 79% med och utan inhalation.
Idag 83%..
Hon förklarade att jag skulle behöva annan inhslation.
Man såg ingen skillnad med eller utan inhalation och iom jag tagit symbicort nu några veckor så blir lungkapaciteten bättre. Det hade jag slutat med i höstas och hon rådde mig börja med det till dr återkopplar.
Hon sa tror inte det är astma..möjligen ansträngningsastma...och att covid påverkar åxå.
Jag berättade jag började nytt jobb 18..7 förkylningar första året..bronkit 17..och besvär med luftvägarna med kortizon för andning 19...
Berättade om det sega slemmet som jag hostar och hostar för stt få bort...flera puffar symbicort, asetylsystein...och hjälper inte det även bisolvon.
Att jag sista veckan fått ta så mycket mer symbicort..

Hon sa du ska nog ta symbicort regelbundet..2 puffar x 2 sa hon...
Vi gjorde test åxå att se om jag kunde dra in allt pulver i symbicorten...
Jag fick en kopp för att spotta slem i om dr sedan kommer önska jag lämnar det...och ev prover..
Hon sa åxå att pga symbicort går syresättningen upp..ok sa jag har förstått det då jag fått bättre syresättning..Idag 96% jag som brukar ligga på 88-92%...berättade om kirrurgen vid gallop som bad mig begära remiss till lungmottagningen då jag hade så låg syresättning...86% då..Jag fick ju inte åka hem förrän ett dygn senare då jag inte lyckades upp i de 94% utan syrgas för stt få åka hem...klarade 93% med syrgas dagen jag åkte hem och föll till 86% hemma igen...
Jag bad kirrurgen skriva remiss då I aug 21...men han sa be din vc..de ville inte utan jag skrev egen remiss som nu....
Så får vi se då...vad doktor kommer säga...
Jag måste försöka skriva ihop så jag inte glömmer något...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan