torsdag 15 mars 2012

Ord för dagen av Doe Zantamata, Tankens Kraft och mig själv ©


Doe Zantamata hompage
Mina ord för dagen // ....gick och tänkte på väg hem...vad bra jag har det nu vilken lycka, helt själv tog jag beslutet till en stor förändring av mitt liv och livet fyllt med möjligheter och vi kan själv välja, så härligt..säger som min gamla goa vän över 90 i norrland..."ta ett steg och sedan ett steg till"...hela livet bara väntar.... på...gör det bästa någonsin av det...så...;)
Tankens Kraft
Ord för dagen av "Tankens Kraft" på fb //Tankens kraft gör så att vi alltid ser bevis på det vi tror på. Och det spelar ingen roll hur "tydligt" minnet är eller hur många bevis vi har.. all information vi blir medveten om är selekterad utifrån vad vi tror på om oss själva, andra och världen. För att verkligen börja förstå Tankens kraft behöver vi först ägna oss åt privat forskning vad gäller oss själva.. att sätta oss ned då och då - eller när vi har det tufft - och skriva ned precis vad som rör sig i huvudet då.. och se det som faktiskt är: det som käns som "vad hjärtat säger" är egentligen automatiska tankar. Det är dom som skapar våra känslor. Dom Medvetna Tankarna (när du vet att du tänker) har inte så stor kraft..
I dessa dager spelar jag mycket....
Lisa Miskovsky - Why Start A Fire

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan