lördag 9 juli 2022

Covid 19 flera ggr och DÖDSFALL


 Jag har varit sjuk sedan 200314.
Omsmittad 220430

Feber första året dagligen
Så jobbigt med andning hela första året och yrsel till jag fick propp/ dvt nov 20, med livslång behandling av blodtunnande sedan dess...
Man tror det är microproppar som gått.
Tinnitus dag och natt sedan sommar 20, väntar på KBT för det.
Blev utförsäkrad aug 20, kämpade över de 3 mån på min % för att bli nollad hos FK.
Gick totalt in I väggen feb 21, när jag pressades så hårt måsta jobba med feber  yrsel, svåra andningsbesvär med segt slem som la sig för andningsvägarna..så jag fick kämpa med symbicort och asetylsystein, och bisolvon.
Jag hade konstaterad utmattning sept 20 som blev alkt sämre...Jag sov innan jobb och efter jobb...
Så efter 4 mån ringer jag vc att nu orkar jag inte mer..

Det gjordes hjärntester MoCA  KEDS, MMT, min läkare kopplad till minnesmottagningen sa du är inte dement utan helt slut...
Ultraljud hjärta mars 21 visade 27 mm perikadvätska runt hjärtat, rematologiska prover, man planerade ta in mig för tappning, ct hjärta buk gjordes och man såg att vätskan låg så besvärligt till bakom hjärtat att det går inte tappa....24 h ekg visar enstaka SVES, 24 h bltr visar att bltr går ner i vila och sömn.
Har 3 Pfizer den 1 13/1-21, den 2 10/2-21 efter 1 mån får jag sådan hjärtrusning och bltr drar iväg, även puls bara att klä på mig 120. Det planar ut under sommaren 21.

De magsmärtor och sura uppstötningar, lös mage med gul avföring jag haft av och till hela 20 och halva 21..blir värre i aug 21 och akut gallop 210814 då man ser det jag påpekat sedan maj 20...då jag började mäta sutration själv ( är vårdpersonal) De ser då efter op 86 % I syre, jag får stanna kvar ett extra dygn med syrgas...Jag lyckas inte nå 94% utan syrgas I 4 h..När de hör om postcovid sänker de mig till 92% utan syrgas I 4 h....Det går inte, de släpper mig vid 93% med...När jag kommer hem är jag på 86% iaf...sedan jag började mäta 88-92% är vanligt.
2 bältros i aug 20 och juli 21, 5 herpesurbrott, så får jag komma på lungmottagningen I nov 21, 79% lungkapacitet...blir remitterad åter till kardiologen då lungläkaren ser perikadvätskan runt hjärtat ..de tittar på rötgen de gjorde under gallop kontra den i mars 21 och det ser lika ut, men inget återbesök där.
9/12-21 den 3 Pfizer mot covid 19...Efter 3 dagar och feber, kommer andningsbedvären från 2020 tillbaka, liksom stora svidande utslag, yrsel jag åxå fick då...Jag får in akut med ambulans 220108  när bltr i vila drar iväg som vid tidigare Pfizer vaccin upp mot 170/133 i vila och tryck i bröst rygg där vätskan är ich bröst..då kollar de vätskan runt hjärtat igen...och bedömer det kroniskt perikardit.
Detta händer i slutet på jan 21 en gång till åxå, in akut. Bltr ebbar ut och blir lågt efter några mån som vid tidigare Pfizer....så blir jag omsmittad 30/4-22 får hög feber och som om jag är dunderförkyld. Så får jag tillbaka det jobbiga med andning, som anstngningsastma. Jag skriver egen remiss kopplad till tidigare svåra allergisymtom innan covid. Får komma till lungmottagningen 6/6 och man ser då 79% lungkapacitet nov 21 och med ingalation 83% nu, på spiometrin. Ssk uppmanar mig börja med symbicort igen dagligen 2x2..hon tror jag kan behöva ytterligare någon sort...ser nu läkare skrivit i 1177 att jag kommer bli kallad igen...

Jag en av många med sviter för livet av covid..som nekades testning av min arbetsgivare, som nekades vård och fick vårda mig själv i covids början.
Som blev utförsäkrad I aug 20 då inte läkaren ville skriva om läkarintyg...och fick kämpa med alla symtom och blev så mycket sämre...
Och en ag som inte erkänner det fanns smitta på jobbet då...trots flera långtidssjuka, f 6 dödsfall på boendet sedan vi blev sjuka...En gedigen arbetsskadeanmälan med journaler i en pärm full, läkares intyg mm, så avslår afa ...hämtar ut beslutsunderlaget och ser de har fattat beslut på ett papper de har skickat till fel boende i vårdföretaget där någon inte bemödat sig svara annat än "vet ej" på 3 av de fler viktiga frågorna om situationen då. Det finns heller ingen underskrift...
Så överklagat..Det ligger nu hos facket...mm...
Nä fy fan.....
Jag fick mitt liv förstört, av hur pandemin sköttes på jobbet, det fanns inte skyddsutrustning då, vi fick ta pappershaklappar knyta för andningsvägarna....inga långärmade förkläden...Vi är 2 ännu långtidssjuka varav en miste jobbet...

Källa till Text TV 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan