fredag 31 juli 2020

Dag 180 hos FK...vad händer då


Dag 180 hos FK

Jag har fått vänta så på en handläggare hos FK men så fick jag en igår 30/7-20. Jag har uppnått dag 180 då blir det helt plötsligt något nytt.

Som jag skrev förrut hade jag 7 förkylningar förra året.
Jag opererade mina ögon i november 19 och januari 20 med sjukskrivning 3 veckor var gång. (Jag var ett prematurbarn där ögonen skadades av kuvösen och det var min 9 och 10 ögonoperstion i livet.)
Så insjuknade jag i covid symtom eller " Ser vad min läkare givit mig för diagnos nu i 1177
Huvuddiagnos
Akut övre luftvägsinfektion, ospecificerad"//
Friskkrevs med symtom 16/6-20.
23/7-20 skadade båda armarna i fall baklänges i kvarglömt vatten på golvet coop och fick sy höger armbåge och stukade vänster hand.
Men mina covid restsymtom fortsätter dessutom.
Helt sjukskriven till i torsdags 24/7 sedan 50% till 9/8.
Min semester på 50 % börjar idag 31/7- 9/8 och fortsätter sedan 4 dagar till 13/8 100% semester..sedan 3 dagars ledigt över helgen.

Då jag är hjärntrött är det svårt att förstå...men om jag tolkade rätt ska jag då prövas mot arbetsmarknaden? Utifrån vad läkaren skrivit  i mina läkarintyg.
Men säger jag och berättar varför jag varit så mycket borta det handlar inte om att jag inte kan jobba med det jag gör.
En helt underbar handläggare som förstår...som förstår hur jag i min sjukskrivning åxå kämpar på att bli frisk, med prommenader mm...målet är att gå på gym när jag känner mig bättre men att jag har mina restsymtom som kommer och går och handen.
Jag har aldrig varit så länge sjunk i hela mitt liv.
Hon informerar mig om att godtar FK denna halvtidssjukskrivning nu så kommer de bara godta om jag blir akut sjuk  hädanefter...hoppas jag uppfattade henne rätt.
Pratade med min chef som var åter igår efter sin semester. Jag hade återgått i måndags på 50 % i vården i 3 dagar ned ledig dag igår.
De skulle gjort en rehabplan men då jag varit så sjuk så väntade de.  Vi pratar om hur jag mår, om hur jag inte vet ännu hur jag kommer känna mig ännu i mitten av augusti, då det kommer restsymtom, men att det inte handlar om att jag inte kan jobba med det jag gör efter jag är ok igen...utan mitt mål är att komma tillbaka och bli frisk.
I mitt fall väntar Alecta på att ge mig sjukpension för att kompensera upp de 10 % arbetsgivaren slutar betala efter 90 dagar. De har skickat förfrågan till FK.
Min sjuk och olycksfallsförsäkring väntar åxå på ett ok om ersättning för att kunna fortsätta utbetalning efter 90 dagar.
Och coops ansvarsförsäkring väntar åxå på FK...efter olyckan.


  • Bild från färjan över till Gräsö i sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan