fredag 16 februari 2024

Vad är detta.....vad har jag jobbat någonstans....herre gud...

 Ombudsmannen på facket ringde idag är på kurs...de hade pratat om mig och all energi jag lagt på att få rätt...de hade jublat i kursen sa hon...

Informerat eftersom....

Berättade att jobbet inte hörts av alls mer om skriva på uppsägning...då säger hon..

Skriv till din chef ...om det som gäller så jag skrev

" Efter koll med facket, Vid uppsägning gäller" avsluta pågående rehab på grund av sjukersättning"

Behöver jag skriva på att jag lämnade in mina 2 taggar,  jag har för mig vi fick skriva på när vi fick dem vid uppstart av "boendet"."//

Så kom ett autsvar att hon var på semester till 26/2....Alltså inte gjort något alls...

Jag spelade ju in mötet när jag skulle säga upp mig men inget var klart...där säger hon att de ska nog inte alls säga upp mig....och skickade över det till facklig åxå..

Den andra fackliga har fått mitt beslut sjukersättning och sjukpension från Alecta för att kolla vidare då det bara gäller till aug 24...

Hon var så glad som hjälpt mig så hon med över allt gått igenom...och liten check köpa blomma för....

så gör jag så....och får svar..."Jag är på semester och är åter måndag 26 februari. Vid akuta ärenden kontakta verksamhetschef"// Så man går på semester istället för göra uppsägningen klar...

Vi kom överens om facklig och jag, vi bokar ett möte med Regionchef, för den kränkning de inte återkopplat till....Efter förra mötet..Jag skriver om tid som förrut en fredag efter kl 15.15 då facklig kan då, jag kan närsom....då svarar reg chef " Finns det någon annan dag än fredag efter 15,15? " och då kan man ju undra.....Vill hon inte....för varför inte när man vet facklig har möjlighet......hm.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan