söndag 4 augusti 2024

AKUTEN IGEN...



 Herre gud vilken dag..

Tack chefen på VÅRDFÖRETAGET för att jag blev sjuk och du nekade mig test och iom det vård...

Fick proppar och ska äta ElIRquis resten av livet och allt annat

Vi var ju i Öregrund...I natt brast hemirojd på toan på vandrarhemmet...Det var blod överallt i toan..ovanpå toan på väggen.....Jag fick hämta Ove som hjälpte mig..vi tog isklampar vi hade med och kylde dem...så klev vi upp tidigt...åkte hem...var hemma kl 08...gick på toa och det rann och kom i och på toa..samma prosedur...vi kylde ned...jag bytte om...och skulle böja mig ned och ta upp från golvet...kände hur varmt det blev på skinkorna...och jisses..mer blod, mycket blod .då ringde Ove ambulans...

Har varit på Akuten till 18.30...det la ned sig..slutade blöda...dr kom vid 17 först, en akutop...och indersökte...sa det här får du teoligvis leva med...om du vill kan jag skriva en remiss till Enköping...får de titta på det..om de har något förslag....

Vilken pers.....


I covidgrupp idag 240805 

HUR MÅR DU IDAG..


Herre gud vilken dag igår..

Ironi nedan

Tack chefen på VÅRDFÖRETAGET för att jag blev sjuk, det inte fanns någon skyddsutrustning och du nekade mig och mina kollegor test, trots att det står i mina journaler att det åligger närmsta chef bedöma test, nekades företagshälsovård, alla försök till få hjälp få bli testad, och iom det vård i tid...

Jag fick sviter bedömda kroniska..bla kronisk perikardit, lungor med slem, puls tinnitus 24/7, dvt där man såg redan maj 20 att Ddimer låg förhöjt som steg och steg men inget gjordes förrän nov 20 när jag fick en dvt/propp som var ca 10-15 cm i vänster lår. Då hade jag varit sängliggande I svår yrsel flera gånger sedan mars 20, när jag blev sjuk...så sjuk...gick förbi chef I april 20 och ringde själv in på infektion som sa till mig kontakta din chef fast det är Påsk så du får testas..gjorde så...försent säkra sa infektionsläkaren...

Fick proppar och ska äta Eluquis resten av livet och allt annat

Vi var på Gräsö några dagar...I går natt brast hemirojd på toan på vandrarhemmet...Det var blod överallt i toan..ovanpå toan på väggen.....Jag fick hämta min man som hjälpte mig..vi tog isklampar vi hade med och kylde det...det avstannade, så klev vi upp tidigt...åkte hem de 8 milen...var hemma kl 09...gick på toa och det rann/droppade blod och kom i och på toa..samma prosedur...vi kylde ned...jag bytte om...och skulle böja mig ned och ta upp från golvet...kände hur varmt det blev på skinkorna...och jisses..mer blod i kläderna...då ringde min man ambulans...

Var på Akuten till 18.30 igår 240804...det la ned sig..slutade blöda...dr kom vid 17 först, en akutop hade han...och undersökte mig..många prover togs...sa det här får du troligvis leva med..svårt åtgärda...om du vill kan jag skriva en remiss till Enköping...får de titta på det..om de har något förslag....

Ja tack..

Vilken pers.....

Jag fick testa Paraffinemulsion APL...Har provat det mesta....

Mars 23 gjordes en inre gummibandsslingring 2 band..väl info om att det kunde börja blöda när de släpper och än mer med blodtunnande Eliquis...så släpper banden på toa.. Det var som kissa blod..3 gånger spolar jag..ropade på min man som tur nog var hemma..han kom vi försökte kyla först men nej...Jag rasar ihop..han ringer ambulans..de hade 1.5 mil köra..vi hade måstat sälja bostadsrätten, jag blev utförsäkrad.. då 2020..och fick flytta 8 mil bort där det blev billigare..så iallafall..Jag kommer och går i medvetande...de kan inte mäta mitt blodtryck..de kör mig med syrgas 8 mil till Ackis..När jag kommer in har jag ett venöst blodgas på 18%..får 2 påsar blod..har låg syresättning och blodet avstannar ...


Och i mars i år mycket blod igen in på akuten...då venöst blodgas 46%...och igår mycket prover togs...Det venösa blodgas var då 43%...bltr när jag kom in igår var 149/106....men sjönk till mer normal nivå...Innan hemgång..


Alltså det här är banne mig inte klokt...Allt detta lidande...Alla jounaler som finns..minst 2 pärmar...

Ibland så segt slem att det är svårt få upp....

Pulstinnitus 24/7 dag och natt där jag hör när puls bltr blir högre. Varje natt vaknar jag av hur pulsen låter och min lungläkare säger det beror troligen på att mer slem samlas i lungorna nattetid, och pulsen stiger...


Jag har haft god hjälp av facket och min man i processen mot ag, som inte erkänner arbetsskadan..

En lång process där efter uthämtade handlingar man ser hur de gått bakom ryggen...inte svarat på frågor...skrivit egen plan om mig utan mig som inte överenstämner med läkares sjukintyg...först avslag på arbetsskadan så gick facket in..och den öppnades igen och jag kunde fylla på med alla handlingar och det gick igenom...Till vissa delar....så fick jag avslag på Livränta nu i juli...då lägger afa min beviljade arbetsskada avslutad...pratar med dem...om de kan lägga det öppet...nej de inväntar fk omprövning...AG har förstört mitt liv, de nekar till att smittan fanns där, vi har haft möten...och de tycker inte de gjort något fel mot mig, Det visade det sig när jag hämtade ut den interna dok fk skriver att en chef som aldrig pratat med mig om hur jag mår, låg till grund för utförsäkran..Det visade sig åxå att chef plan var en av grunderna till att jag först fick avslag på trygghetspensionen, men som gick igenom efter fackets hjälp I feb 24..

I livräntans avslag låg även chefens plan skriven själv utan mig.....

Har bytt vc nu och ny läkare...Vi försökte anstånd på 3 mån då läkaren är ny i samråd facket...men vi fick 20 dagar till 240920...läkaren som kan postcovid sa det är så stort det här..men det bryr sig inte fk i ej heller att dr har sem till 21/8...så jag skulle försöka ..Jag har ändå bra koll skriva ihop något tills vi ses 22/8... Ska även träffa facket...Det märkliga är att fk inte tagit med journaler lungor, hjärta..I avslaget Livränta...

All denna kamp i att få rätt, där facket varit ett overdeligt stöd...Blev till sand....

Hade jag vetat att min redan beviljade arbetsskada skulle läggas ner vid avslag Livränta.. skulle jag aldrig sökt...

Så ironi..tack chef och VÅRDFÖRETAGET...för att mitt liv blev förstört...


GRAD IV HEMIROKDER  - Internetmedicin 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan