lördag 23 mars 2013

Vårtor...HPV och kondylom ©


Ja de är inte roliga fotrvårtor, haft några jag kämpat med ett lägre tag, på ACKIS rekommenderade de VÅRT FRI…när jag var dit för min hudåkomma av annant slag och snart är vårtorna  borta..man får vara flitig. Jag har provat olika genom åren under fötterna, bränt både på fötterna och på ett finger genom åren..men nu tror jag att jag fann ett bra preparat- Jag har hållit på en gång i veckan sedan i höstas och nu är de snart väck.
Mina nu satt under fötterna och vårtor är ju ett virus..som enligt en uppgift jag fick är samma som HPV virus som också likanar viruset som ger Kondylom, som man också han vaccinera sig emot. Man räknar med att var man och kvinna någon gång i livet drabbas. Idag sägs det vara ungefår var 3 som bär på kondylom och i en framtid om ca 30 år har alla det. Detta kan även ge livmoderhalscancer. Det finns läkemedel på recept för det och man kan bränna och kyla men risken är stor att det blir nervskador av det. Jag fann på familjeliv en intressant länk där de testat med äppelciderviäger, ett tips från en amerikansk sida och lyckats avlägsna dessa könsvårtor på en vecka. Jag fann också en blogg http://www.finest.se/userBlog/?uid=39305&viewComments2204950=1&beid=1774110 där skribenten funnit en länk på sanna sajt där man lyckats ta bort det med olivolja på en vecka. Detta tabu, borde man prata mera om och det är inte säkert att kondom skyddar heller. Man kan vara smittbärare utan att ha vårtorna själv och du vet ju aldrig vem du möter och om den är bärare. Du kan själv blivit smittad och i en streesad situarion flera år senare kan det blossa upp. Obehandlat kan det ta ca ett år att de försvinner. Så man får väl se det som något helt normalt något som snart alla bär och smittar vidare.
Kondylom på Vårdguieden
Vårtor på Vårdguiden
 Citat från Vikipedia"Kondylom är en könssjukdom som orsakas av humant papillomavirus, HPV. Det finns fler än 150 olika typer av kända virus som kan orsaka vårtor, och ca 45 typer som kan infektera genital hud och slemhinna. Kondylom är en av de vanligaste sexuellt överförbara sjukdomarna, och den ger vårtorkönsorganen och/eller runt analöppningen. Kondylom är oftast helt ofarligt, men kan upplevas som mycket psykosexuellt besvärande av de som smittas.
Kondylom är en av de vanligaste könssjukdomarna i Sverige, och risken att bli smittad är stor vid oskyddat samlag med en smittad person" //slut citat...se mer under länk.
Vårtor (verruca) Vikipedia
Allt du behöver veta om kondylom
Info från RFSU
Smi smittskyddsinstitutet om HPV
Femnetik.se Huskurer för underlivet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan