måndag 7 januari 2013

Kays inspirationsbrev nr 28 ©

Här kommer mer för oss som vill utvecklas...
Inspirationsbrev nr 28 citat....
"Jag kan se på varje situation
som gör mig upprörd
på ett annat sätt."/ slut citat 
Sedan fortsätter han....
"Bomber kan brisera….
Vid sådana tillfällen har det kanske någon gång hänt de flesta att man kan få påhälsning av någon gammal odräglig delpersonlighet. Det har i varje fall hänt mig. Plötsligt kan en sida av mig visa sig som jag trodde för längesedan var glömd och död. En gammal ordningsman kan plötsligt dyka upp i köket. Eller en magister, en kontrollant och "besserwisser" står plötsligt där och pratar med onaturligt hög röst! Till och med har det hänt att en gammal hemsk sergeant har dykt upp! "Någon ordning måste det väl ändå vara!!!"

Idyllen spricker…. Allt krackelerar.
Den jag egentligen är och den jag var ämnad att vara - är borta.
Vad gör man??? "/ slut citat.
Se mer under länk ovan...
..och en text att sätta på vardagsrumsväggen för den som vill.....
"En påminnelse om vem jag nu vill välja att vara. Texten var denna enkla fråga:
Finns en
möjlighet
att bli mer
lycklig

?
Sätt gärna upp den texten på arbetsplatsen eller hemma i vardagsrummet. "// slut citat.

Fantastiska Kay Pollak med sina alla inspirationsbrev från nr 1 och framåt...om hur vi kan utvecklas..
Kay Pollaks hemsida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan