lördag 14 april 2012

ÅTERVÄND TILL LIVET OCH ORD FÖR DAGEN ©

ÅTERVÄND TILL  LIVET

 Jag vaknar
 och ingenting är sig likt.
 För första gången
 öppnar jag mina ögon
 dessa mina ögon
 som jag länge trodde kunde se,
 och fann att allt jag tog för sanning,
 inte var något annat än en falsk dröm.


  Sedan uppstod Dödens Ängel,
  Livets ängel,
  Likt en strålande stjärna
  och förvandlade min dröm
  från en fruktans drama
  till ett glädjefyllt lustspel.


 Förvånat frågar jag ängeln,
  ”Är jag död”
  Hon svarar,
  ”Jag tror ditt hjärta slog,
  sov ditt sinne i illusionens grav
  under alla dessa år,
  omedveten om din gudomlighet.


 Nu har ditt sinne vaknat ur helvetet,
  med bultande hjärta
  och en kropp som andas.
  Dina ögon beundrar som nya,
  den skönhet som väntar dig.


  Din gudomliga medvetenhet väcker
  all kärlek i ditt väsen.
  Då hatet och rädslan har övergivits,
  är skulden och skammen borta.
  Din själ förlåter
  din gudomlighet lever,”


 Mina ögon ser i fascination
  på Ängeln.
  Jag känner sanningen vakna inom mig.
 Jag kapitulerar villigt,
  villkorslöst.
  Ödmjukt tar jag emot
  döden och livet.
  I helvetet lämnar jag alla begär
  och ser med nya ögon
  min eviga kärlek….ge sig av.

 //Miguel Angel Ruiz

Citat från boken " BORTOM FRUKTAN DIN GUIDE TILL FRIHET och GLÄDJE av don Miguel Ruiz

Ord för dagen "Nothing is impossible for life. Life has the power to create anything without limit." av don Miguel Ruiz
Website don Miguel Ruiz

Dessa ord säger mig så mycket just nu....ja nu ser jag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan