söndag 19 juni 2011

Mitt första inlägg ©

Välkomna alla ni härliga människor till min blogg, en del av er är nya andra kommer från tidigare blogg. Ja bloggens namn "Solen havet och vågorna", det är frid för mig, ro och harmoni, kanske det vi alla söker och behöver ha i våra liv.
Jag älskar att resa, se och uppleva och utbyta tankar och åsikter med människor.
I denna blogg kommer jag ta upp det som händer från sorg till glädje, tankar, åsikter och upplevelser. Manligt och kvinnlig, något som intresserar mig och den nu så pågående genusdebatten har fått mig se med nya ögon på livet och media. Hur män framställs som negativa medan vi kvinnor är det så synd om fast vi kan ha gjort precis samma sak. Är också intresserad av det mediala, finns det ett liv efter detta, ja vad tror du? Själv har jag gått flera helgkurser och haft förmånen att ha en heldag med Terry Evans, helt fantastiskt.
Jag lever med en ögonsjukdom som gradvis har försämrat min syn från en gång 50 % respektive 70 %, till idag 20 % höger öga och inte fullt 40 % vänster öga. Men det ska jag berätta mer om i kommande inlägg, hur det varit och fortlöper och vad det innebär för mig att leva med den. I det som nu händer i mitt liv så kommer det att påverka mitt liv på ett omtumlande sätt. En sak vet jag att det finns inget de kan göra utan försöka rädda den syn som finns kvar. En mjölkproteinöverkänslighet har jag också sedan 1999, men som under en tid nu varit bättre. Fått diagnosen Nostalgia Parastetica på min rygg där det tidvis kliar fruktansvärt och bränns.
Kommentarer är alltid trevligt att få, så lämna gärna ett avtryck. Har du tips och idéer så dela med dig.
Så det är lite om mig för dig som är ny och hittat hit, än en gång välkommen // Bettan 
©

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan