onsdag 5 december 2012

Snökaos i Uppsala ©






Drivor på upp emot 70 cm, ett ihärdigt snöande och blåst.Tåg och bussar går inte här men biss 5 gick hem och jag fick skotta in mig när jag kom hen efter jobbet, inte en plogbil såg jag på hela vägen från Liljefors Torg till Kuggebro...lite annan snökultur här.
2 h efter bilden togs, så hade snösn drivit så jag fick ut och skotta...drivor upp mot ca 40 cm...undra hur det är i morgon...
De blev 3 av Uppsala politiker som sov ute i natt, inbjudna av stadsmissionen...bra...fler kommuner utmana Uppsala och visa ni är fler...och får till stånd en förändring.
På SVT regionalt berättar de här om hur politikerna övernattade
UNT Uppsala kan du följa snökaoset hur det utvecklas.

1 kommentar:

  1. Här i Stockholm var det ordentligt snökaos också som orsakade massor av problem
    bussar som blev inställda, och stora förseningar med tåg m.m.
    Idag är det lugnare..skönt
    kramar

    SvaraRadera

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan